המלצות לשיפור ההורות והזוגיות

בהמשך לכתבה בנושא " האם מותר לריב ליד הילדים ?", ברצוני לתת מספר המלצות:

1. הורה אפקטיבי- כדאי לזכור כי כדי להיות הורה אפקטיבי, הילד צריך להרגיש כי ההורה הינו דמות בעלת משמעות, שהוא " גדול" יותר ממנו וכי הוא מהווה סמכות עבורו.

2. מה עומד מאחורי הכעס – חשוב לזכור כי מאחורי כל כעס יש תמיד רגשות אחרים שקשה יותר לבטא כמו כאב, אכזבה, פגיעה או בדידות. עם כל הקושי , שווה לנסות לשאול את עצמנו כאשר עולה הכעס – " מה אני באמת מרגיש ?" מה כואב לי ?" לעתים במקום מריבה תתפתח שיחה אמיתית , כנה ומועילה יותר לזוגיות.

3. לא לערב את הילדים במריבה . להימנע מלערב את הילדים בויכוח וכמובן לא לתת לילדים להתערב כלל במריבה שלכם. יש לבקש זאת בצורה ברורה והחלטית. זוהי אינה אחריותו של הילד להחליט מי צודק, להציע פתרון ולהרגיע. ( אין כמובן להפנות את הכעס אל הילד המנסה להתערב ).

4. להרגיע את הילד. במידה ופרצה מריבה אשר בכל זאת יש בה תחושה של "איבוד שליטה", מומלץ לדבר עם הילד אחרי המריבה, להרגיע אותו במידת הצורך ולהסביר כי לעיתים גם מבוגרים מאבדים שליטה לרגע. דברו אליו בקול שקט ורגוע, הדגישו כי אין הוא אחראי למריבה ואין זו אשמתו.

5. להגיע להסכמות בנושאים משמעותיים. במידה וישנן חילוקי דעות בנושא חינוך הילדים, רצוי ללבן את הנושא בין ההורים ורק לאחר שהגיעו להסכמה לשתף את הילד בהחלטה. אם אינכם מסכימים אך לאחד הצדדים העניין חשוב יותר, על השני לוותר. יש לפעול על פי עמדת בן הזוג אשר עבורו העניין הוא עקרוני יותר. יחד עם זאת, חשובה תחושת ההדדיות בין בני הזוג ויש לשמור על מידה של שוויוניות בזוגיות.מריבות ליד הילדים

לסיום– אי אפשר להתחמק ממריבות בחיי הנישואין. כמו כן ישנם סוגים שונים של מריבות – האחת יכולה לקרב והאחרת לגרום לריחוק בזוגיות. לעתים, מאחורי מריבה עומדת מצוקה ורצון עז לביטוי. הדרך אינה תמיד נכונה אך הצורך קיים. כדאי רק לזכור כי אנו מהווים דוגמה לילדינו כיצד להתמודד עם חילוקי דעות ומתחים והם לומדים מאתנו כיצד לנהל את הזוגיות שלהם בעתיד.

נגישות

פגישה דיגיטלית

השנה אחרונה חשפה בפנינו אפשרויות נוספות של טיפול מרחוק.
טיפול מקוון אפשרי לכל מי שחפץ בכך בעיקר לאלה הגרים רחוק ואף בחו"ל.

חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע מוסמכת ואפשר בקלות וביעילות באמצעות פגישות דיגיטליות.