קנאה מוגזמת מסוכנת לאדם ולקשר הזוגי ופניה לטיפול זוגי יכול לסייע רבות.

חשוב להבין כי הקנאה נוצרת בתוך קשר עם אדם אחר. ישנם שני סוגים מרכזיים של קנאה:
• מתחילים לחשוד באחר
• מתחילים לחשוד בעצמנו וביכולות שלנוקנאה וזוגיות

במקרה הראשון, הקנאה יכולה להיות סימפטום של רצון לשלוט באחר. בן הזוג אשר חש קנאה, מאדיר את הקשר הזוגי שלו ומפתח תמונה אידיאלית מדי של בן הזוג. הוא לא מקבל אותו כפי שהוא עם אוטונומיה משל עצמו. הדבר גורם לבן הזוג הקנאי להרגיש צודק ברצונו לשנות את בן הזוג ולהתחיל לחשוד גם אם אין סיבה לכך. כל זאת כדי שבן הזוג יישאר אידיאלי כפי שהוא רוצה לראות אותו.

במקרה השני, הקנאה היא ביטוי לחוסר ביטחון עצמי. האדם שמקנא מקטין את עצמו ומדמיין שיש לו מתחרים בכל מקום מכיוון שהוא חש בעצמו כבר לא שווה. התנהגות זו מעניקה לבן הזוג השני עמדה של עליונות וכך נכנסים למעגל סגור.

קנאה אובססיבית יכולה להיות מסוכנת לזוגיות ואף להגיע עד לרצח. אבל הקנאה היא בעיקר רגש המגביר את הפגיעה בדימוי העצמי של האדם המקנא ומונע חיים אישיים וזוגיים מאושרים ומצמיחים.

קנאה הינו רגש נפוץ ובמידה מסוימת טבעי ואף מדגיש את תחושת המחויבות והשייכות לקשר הזוגי.
הבעיה מתחילה ברגע שיש לנו חשדות וחרדות שאינם מבוססים ואנו לא מצליחים לעבד אותם בצורה יעילה תוך דיאלוג פתוח וכן עם בן הזוג.

כדי לנטרל רגשות של קנאה מוגזמת, צריך לעשות עבודה עצמית וזוגית ועדיף להיעזר בייעוץ זוגי. במידה ולא נוכל להבין מהיכן נובעת הקנאה (מפגיעה מכך שנבגדנו בעבר או מפחד ודימוי עצמי נמוך), אנו עלולים לחזור שוב ושוב למערכות יחסים רוויות קנאה.

לבסוף, חשוב לציין כי לעתים הקנאה והחשדות אכן נובעים מבגידה אמיתית של בן הזוג.
אזי, נתייחס לקנאה כדבר טבעי המחייב התייחסות מערכתית,זוגית ואישית על מנת להחזיר ביטחון אמיתי לקשר תוך יצירת מחויבות וגבולות ברורים – או אז, תירגע הקנאה ותחזור למימדים הגיוניים אשר מאפשרים המשך חיים בריאים.

נגישות

פגישה דיגיטלית

השנה אחרונה חשפה בפנינו אפשרויות נוספות של טיפול מרחוק.
טיפול מקוון אפשרי לכל מי שחפץ בכך בעיקר לאלה הגרים רחוק ואף בחו"ל.

חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע מוסמכת ואפשר בקלות וביעילות באמצעות פגישות דיגיטליות.