שאלה שבעבר לא הייתה נשאלת. הורינו היו מתחתנים ל"טוב ולרע " וכאשר היה רע המסר מן החברה היה ברור -"אתה לא היחיד אצל כל הזוגות זה ככה","יש תמיד עליות וירידות ", "אולי את אשמה בכך ", "את יודעת מה מחכה בחוץ ? רק זאבים הרוצים לטרוף כל אישה גרושה", "אתה לא תראה יותר את הילדים שלך", " את יודעת כמה קשה לפרנס לבד", ועוד' ועוד'…
באווירת "אנטי גירושין", העיזו רק מעטים לבצע צעד כזה. ואכן, החיים עברו עם עליות ומורדות ונותר לכל אחד לעשות את חשבון הנפש אם היו יותר עליות או יותר מורדות בחיים הזוגיים שלו.
זוגיות הינו הקשר היחיד המבוסס על בחירה וולונטרית. כל קשר אחר (הורים, אחים,ילדים) הוא קשר נתון שלא יכולנו לבחור. לכן,קיים בזוגיות מתח תמידי בין שני צרכים חשובים: יציבות וביטחון מחד ובחירה חופשית מאידך.להתגרש או לא להתגרש
מה מתרחש היום? יצאנו לחיים עם הפנמה של זוגיות שחווינו אצל הורינו,הפנמה של תפקידים גבריים ונשיים,הפנמה של חלומות וציפיות שלא מומשו ע"י הורינו והנה אנו בעצמנו נשואים והפעם מתוך בחירה ואהבה בדרך כלל. לעתים לאחר תקופה כאשר מתגברים הקשיים נשאלת שוב השאלה:" להתגרש או לא להתגרש?".
הפעם, התמונה שונה – האווירה בחברה השתנתה. כיום הערכים הבולטים הינם: הגשמה עצמית, מימוש עצמי, אושר, אמונה כי הכל אפשרי. החיים נתפשים כיום כמשהו שאסור לפספס ולהתפשר. לפנות לטיפול זוגי לגיטימי ואף רצוי ומתבקש כאופציה לשיפור זוגיות פצועה. השאלה "להתגרש או לא להתגרש" נשאלת ביתר שאת. אנו מכינים לילדים שלנו משפטים מוכנים המשקיטים אצלנו את ייסורי המצפון "עדיף הורים פרודים ומאושרים מהורים שרבים כל הזמן","כבר חצי מן החברים בכתה הם ילדים להורים גרושים, והם מאושרים".
כאשר ההזדמנויות נראות פתוחות לכל כיום,רצוי לא להתפשר ול"קטוף" אותן כפרי בשל, לכן הופכים הגירושין לאפנה.
האומנם?
בקליניקה שלי עולה השאלה לעתים קרובות-"האם לדעתך יש לנו סיכוי או כדאי להתגרש?" נשאלת השאלה עם כאב רב,חשש,ציפייה כי למישהו יש את התשובה האולטימטיבית המבטיחה בחירה נכונה.
ובכן – לצערי אין תשובה ברורה ברוב המקרים.יש רק אפשרות לבחון את הזוגיות לעומק ,לשקול את כל היתרונות והחסרונות הטמונים בכל החלטה,לבדוק מה אנו באמת רוצים בתוך תוכנו, מה אנו מוכנים להשקיע ובעיקר על איזה ערך איננו יכולים להתפשר. רק כך ניתן לקבל החלטה בוגרת ועצמאית המותירה את הבחירה בידך כל יום מחדש.
רק כך אולי קיים סיכוי לקבל תשובה נכונה עבורך-האדם הסובל והמתלבט.

נגישות

פגישה דיגיטלית

השנה אחרונה חשפה בפנינו אפשרויות נוספות של טיפול מרחוק.
טיפול מקוון אפשרי לכל מי שחפץ בכך בעיקר לאלה הגרים רחוק ואף בחו"ל.

חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע מוסמכת ואפשר בקלות וביעילות באמצעות פגישות דיגיטליות.