הדרך הנוחה ביותר להציג את טיב היחסים הזוגיים הבריאים הינה על הציר הבא :

תמיד לקחת <——-> תמיד לתת

קשר בריא נמצא תמיד באמצע עם אפשרות לנוע מצד לצד. ביחסים בריאים, אף אחד לא נמצא על הקצה ואף אחד לא מקובע במצב נתון לאורך זמן. בקשר זוגי טוב, ניתן לעבור מצד לצד בעת הצורך ולחזור לקשר מאוזן בהמשך.

ביחסים בריאים, קיימים 2 מימדים משמעותיים: כבוד וטוב לב כלפי עצמנו וכלפי בן הזוג.

אלה שני המימדים המשמעותיים ביותר לקשר זוגי בריא לאורך שנים. אם האהבה כוללת תכונות אלו, אזי האהבה הינה מתת אל. אם לעומת זאת, האהבה כוללת תלות מוגזמת או התנהגות ללא טוב לב וכבוד, אזי האהבה הזו הינה אוסף של דרישות בתחפושת של אהבה, דבר אשר בוודאי לא יוביל ליחסים בריאים ומספקים לאורך זמן.מהי זוגיות טובה?

אצל זוג מאוזן ובריא, ישנה תערובת של ביטחון, אמון, קבלה, תקשורת וחום טבעי כלפי בן הזוג ונכונות לקבל מדי פעם פשרות וויתורים למען הקשר.

צריך להכיר בעובדה כי בן הזוג הינו אישיות בפני עצמו עם צרכים משלו, עם ערכים משלו ועם בחירות משלו. יש הבדלים ופערים ברורים בין בני זוג וטוב שכך. לא נכון ולא בריא להיות כ"כ דומים וזהים ותמיד לשהות ביחד. לא הגיוני להסכים על הכל וגם לא תמיד חייבים לספר הכל. אם כך המצב,יחסים אלו הופכים לחונקים ומשעממים.
סיבה חשובה ליצור זוגיות הינה אפשרות של צמיחה והתפתחות בזכות הקשר. התפתחות וצמיחה זו אינה יכולה להתקיים בסביבה מתוחה ומאיימת אלא להיפך, ההתפתחות האישית מצטמצמת ומתעכבת.

לכן, זוג בריא ומאוזן מספק סביבה בריאה ובטוחה ומלאת אפשרויות אשר בתוכה אנו יכולים להיות "אנחנו" ולנוח מדי פעם ללא חשש. מותר לנו ואף מוזמנים אנחנו לשתף ברגשות שלנו, להודות בטעויות, להתנסות בחוויות חדשות, לקחת סיכונים ולהרגיש אהובים ושמורים.

נגישות

פגישה דיגיטלית

השנה אחרונה חשפה בפנינו אפשרויות נוספות של טיפול מרחוק.
טיפול מקוון אפשרי לכל מי שחפץ בכך בעיקר לאלה הגרים רחוק ואף בחו"ל.

חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע מוסמכת ואפשר בקלות וביעילות באמצעות פגישות דיגיטליות.