הורה אינסטנט ( הורה בן רגע )
בן הזוג המצטרף נדרש לקבל על עצמו תפקיד הורי אף לפני יצירת קשר רגשי עם ילדי בני זוגו. ישנה צפייה מן הסביבה לאהוב מיידית את הילדים של בן הזוג ולחנך אותם גם אם אין לו ניסיון בגידול הילדים. ילד לא יקבל מרות מן אדם זר כל עוד לא נוצרה ביניהם מערכת יחסים של כבוד, הערכה ואינטימיות מסוימת.

ערכים מבתים שונים
קשיים נוספים המשפיעים על משפחה מנישואים חוזרים הם מערכת ערכים והרגלים עימה מגיע כל אחד ממרכיבי המשפחה. אורך חיים רגיל במשפחה אחת יראה שונה ולא מקובל אצל משפחה אחרת. לדוגמא: סידור רגיל של בני המשפחה את חדריהם בצורה יומיומית לעומת משפחה אחרת שרגילה לחיות באי סדר, עלול ליצור קונפליקטים בין בני המשפחה החדשה.טיפול זוגי

הסתגלות איטית
כדאי לדעת כי ההסתגלות למשפחה בנישואים חוזרים הינה איטית מאוד, בניגוד לצפיות רוב האנשים. נדרשות בין 4-7 שנים בממוצע על מנת להגיע למשפחה מתפקדת.
רבים אינם מודעים לקשיים האובייקטיבים הקיימים במשפחה החדשה ולכן חשים בודדים ואשמים במתחים הנוצרים. יש לזכור כי מתחים וקונפליקטים הם תוצר לוואי מהתפתחות הנורמטיבית של המשפחה החדשה. ידיעה זו אמורה להקל ולסייע לאנשים לגייס כוחות ולא להתייאש. למשפחה בנישואים שניים קיימות דרישות ומערכת ציפיות וקשיים המיוחדים לה, השונים ממשפחה גרעינית רגילה. ניתן ללמוד את התהליכים בדרכי ההתמודדות עימם ולהביא להפחתת חרדות ואספקת אנרגיות להמשך.

ממצא חשוב מתוך המחקרים בנושא מוכיח, כי תנאי הכרחי להצלחת משפחה בנישואים חוזרים הוא יצירת זוגיות טובה ויציבה. כאשר בני הזוג ידעו לפנות לעצמם זמן המוקדש לכיף, ליצירת אינטימיות, כמו גם לליבון בעיות משותפות, יוכלו שניהם להתמודד טוב יותר עם הקשיים הנובעים מהמצב החדש.

במערכת שבה החוקים עדיין לא ברורים, יש צורך לחזק את בני הזוג המובילים את שאר חלקי המשפחה. נדרשים שיתוף פעולה, הקשבה ותמיכה הדדית תוך מתן אפשרות לשני הצדדים להביע רגשות קשים באוזני בן הזוג בביטחון מלא, למרות הקושי הרבה הכרוך בזאת. חשוב מאוד לראות את הקשר הזוגי כארוך טווח, גם לאחר שהילדים עוזבים את הבית.

היסטוריה משפחתית
משפחה בנישואים חוזרים צריכה להיות משפחה מאוחדת ולא שני חלקים החיים תחת קורת גג אחת. לכן עליה לבנות לעצמה סיפור חיים חדש, "אלבום" חדש באמצעות פעילויות משותפות, בניית זיכרונות משותפים, התגברות על קשיים משותפים, חוויות חדשות וטיולים. לשם כך נדרשת מידה רבה של גמישות וסבלנות המלווה בשיחות וישיבות משפחתיות רבות על מנת לענות על כל הצרכים.
יש לזכור כי המצבים והקונפליקטים אמורים להתרחש והשאלה היא לא כיצד להימנע מהם אלא כיצד ללמוד לחיות ולהתמודד עימם טוב יותר. לעיתים נדרשת עזרה של איש מקצוע ומומלץ לפנות לטיפול זוגי ו/או משפחתי על מנת להקל במצבים מסוימים וללמוד דרכים יעילות יותר לטפל בבעיות הקיימות.

נגישות

פגישה דיגיטלית

השנה אחרונה חשפה בפנינו אפשרויות נוספות של טיפול מרחוק.
טיפול מקוון אפשרי לכל מי שחפץ בכך בעיקר לאלה הגרים רחוק ואף בחו"ל.

חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע מוסמכת ואפשר בקלות וביעילות באמצעות פגישות דיגיטליות.