בתחילת הקשר אי אפשר להוריד את הידיים זה מזה, אבל השגרה, גם אצל זוג מאוהב מאוד, גורמת לרובנו לעבור מסקס לוהט לסקס יעיל וקצרצר. "זמנים בריאים" ב"ידיעות אחרונות" מציג שיטות שיחזירו אתכם לימי התשוקה הטובים

שיר-לי גולן פורסם: 04.04.12 , מתוך YNET

זה התחיל מצוין. רציתם זה את זה, התגעגעתם עד כאב בכל רגע שבו הייתם בנפרד, השתוקקתם לכל מפגש, מיציתם ממנו את המקסימום. הסקס היה נפלא; מסעיר, חושני, מושקע, ממושך. אלא שאחרי השלב האופורי הזה, שבו לא יכולתם להסיר זה מזה את הידיים, חזרתם לחיים, גרסת המציאות. התרגלתם.

אתם עדיין אוהבים זה את זה, מאוד אפילו, אבל מה שהיה פעם לוהט הפך ליעיל. הזיקוקים והנרות הריחניים כבו, נורות ההלוגן נדלקו, ומעשה האהבה שלכם מתרחש פעם-פעמיים בשבוע לכל היותר ונמשך בין עשר דקות (לרוב) לחצי שעה (כשאתם ממש בעניין של להתמסר).‬

יותר ביטחון בקשר – פחות תשוקה

זה נוח, אבל זה גם מצער. מדובר באחד הביטויים הכי שכיחים למתח הקבוע, הבלתי נמנע, המתסכל, בין ביטחון לתשוקה. קצת כמו ילדים, כולנו נוטים לחשוק פחות בצעצוע המשומש שלנו, המוכר, זה שהיה פעם חדש ולפיכך מפתה, ונעשה רגיל, חלק מתפאורת חיינו המתישים.

"הצורך בביטחון הוא שגורם לנו להתחתן, לעשות ילדים, לקחת משכנתה ולקנות בית. אנחנו רוצים לדעת שהפרטנר שלנו מכיר אותנו היטב, יחזור תמיד הביתה, לא יחשוק באחרים‭,"‬ מסבירה המטפלת הזוגית אריאל שער-מנדל. "מצד שני, ישנו הצורך במסתורין, בתשוקה, בריגוש.

"מדובר בשתי שפות שונות, כאשר זאת של הריגוש היא נועזת, קצת אסורה, קצת מלוכלכת, ההפך מבטוחה. על הציר שבין שתי השפות הללו מתקיים הקשר הזוגי הממושך, ועליו צריך לשחק. עקרונית, ככל שיש יותר ביטחון – יש פחות תשוקה, ולהפך. אבל אפשר לראות בזה אתגר, לאו דווקא קושי‭."‬

כל עוד האהבה קיימת, וכמוה התשוקה (ולו תיאורטית‭,(‬ ובני הזוג מרגישים שביכולתם לרצות זה את זה והבעיה היא רק שהלהבה הצטמצמה, אין סיבה לוותר. בעצם, במצב הזה, שבו העייפות והשחיקה הובילו לשגרה ולשעמום, כדאי במיוחד להשקיע. חשוב, אומרת המומחית, לבצע מעת לעת בדיקה משותפת ולשנות את החוזה הזוגי בהתאם לצרכים האישיים והזוגיים המשתנים. דינמיות, אם כן, היא הבסיס להחלפה מחודשת בין היעילות של היום להתרגשות של פעם.

מה לעשות כדי להצית מחדש את האש?

  1. קבלו החלטה שאתם משקיעים בימי ההולדת שלכם
    אין צורך בהפקות ענק, מרגיעה שער-מנדל, מספיק לצאת יחד ליומיים-שלושה מחוץ לבית ולשגרה. המינימום הוא שני לילות, כדי שיהיה לכם זמן גם להירגע וגם להיכנס למוד סקסי. אולי תופתעו לגלות עד כמה יומיים כאלה – רחוק מהחיתולים ומהכביסות, מהאינסטלטור ומהמוסך – יסייעו לכם לגלות מחדש זה את זה ולחזור למציאות בעיניים בורקות.
  2. הכינו צנצנת לפתקים
    אבל לא תזכורות בנוסח "הבטחת שתוריד/י את הזבל" אלא מאוויים כמוסים הדדיים. את תבקשי ממנו לעסות לך את כפות הרגליים, לכתוב לך מכתב אהבה, לקנות לך לנז'רי סקסי, להצחיק אותך או לרדת לך. אחרי שהוא יבצע משימה כזאת – תתבקשי את להגשים לו פנטזיה אחת. זה יכול להיות סטריפטיז חושני, יציאה למופע סטנד-אפ (צחוק מעורר תשוקה‭,(!‬ סקס אוראלי או כל דבר שבא לו ומוסכם עלייך. פינג-פונג כזה של הגשמת משאלות יכול להיות מגוון ומסעיר.
  3. הביעו את רצונותיכם המיניים
    זה גם חשוב, עניינית, כי אף אחד לא אמור לנחש מה באמת בא לכם ברגע נתון, או בכלל; וזה גם, ובעיקר, יכול להיות מעורר מאוד. אל תיתנו לבושה להרוג לכם את התשוקה.
  4. לכו יחד לחנות סקס, אבל לא לאלה הסליזיות
    מספיק לראות את הנוצות והתחפושות, מסבירה שער-מנדל, כדי לצחקק קצת יחד ולהידלק. לא חייבים להגיע להארד-קור בדמות ויברטורים אימתניים. לפעמים גם כובע מיוחד או אביזר אחר יעשו את העבודה.
  5. שחקו יחד
    כן, כן, משחקי תפקידים (רופא/ה וחולה, שוטר/ת ואסיר/ה וכו‭,('‬ או כל משחק קטן אחר שיגרום לכך שאת המפגש הסקסי הבא תקיימו בעירום מלא אבל נעולים במגפי עור. אפשר לנסות בהזדמנות זו גם משחק מול מצלמה. הכל בכפוף למה שמתאים לשניכם.
  6. הכריזו על שבוע ללא מגע באיברי המין
    שבוע שבו תעסקו במגע, אבל עם גבולות ברורים. אפשר לצרף לעניין נוצה, מטפחת או כדור, כיד הדמיון הטובה עליכם. האיסור, מבטיחה המומחית, יקפיץ מיידית את החשק.
  7. נסו מחדש את הקוויקי
    פעם, כשהייתם צעירים והייתם חייבים לנצל כל רגע אפשרי, לא נרתעתם מסקס מהיר בשירותי המועדון/על רצפת המטבח/מול השקיעה בחוף הים. אז נכון, כיף לעשות אהבה בנחת, בלי הגבלת זמן. אבל לפעמים דווקא ה'גניבה' הכרוכה באקט כזה יכולה להיות מעוררת ונעימה להפליא.
  8. שימו מוזיקה ורקדו בסלון
    פשוט ככה. כשהילדים ישנים, כשאפשר לעמעם את האורות. האווירה, תגלו, משתנה בשנייה.
  9. נסו סקס טלפוני כשאתם רחוקים זה מזה
    שגרו סמסים לוהטים לאורך יום העבודה, אפילו פיתחו תיבות מייל שיוקדשו אך ורק לדברי הזימה הזוגיים שלכם. כל אלה יביאו אתכם מגורים ובשלים למעשה עצמו, כשתיפגשו בסוף היום.
  10. נסו מזונות הנחשבים מעוררים
    כמו תותים, אבוקדו, תאנים. אם לא יועיל – לא יזיק.

 

והעיקר, אל תתרצו את הירידה בחשק בכך שאתם, ובכן, מתבגרים. ירידה בחשק מצדיקה ביקור אצל רופא ו/או מטפל זוגי. דקה של מבוכה היא מחיר פעוט לפריצת דרך מינית.

נגישות

פגישה דיגיטלית

השנה אחרונה חשפה בפנינו אפשרויות נוספות של טיפול מרחוק.
טיפול מקוון אפשרי לכל מי שחפץ בכך בעיקר לאלה הגרים רחוק ואף בחו"ל.

חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע מוסמכת ואפשר בקלות וביעילות באמצעות פגישות דיגיטליות.